القائمة الرئيسية

الصفحات

أحدث المواضيع

طفل فلسطيني بقلم «جابرعبدالقادر»

 «بقلم جابرعبدالقادر»
           «طفل فلسطيني»

==================================

 بلدي وارضي وعمري ولا اعرف غيرك في قلبي ارض اهلي واجداي وانبياء الله الارض دي دايما فيها خير الي قيام الساعه علشان ارض الانبياء الكل صلي هنا في هذا المكان انتم جبناء واغراب لا يكون لكم مكان في العالم ليس ليكم دين لا احد يعرفكم انا اليوم 

==================================

صغير وابي وجدي قالوه لي باني انا البطل علشان

اعيش لازم كل يوم ارعبكم نظراتي وايدي وسلاحي عارفين سلاحي هي دي طوبه التي ترعبكم وتخليكم لا تشوفوه غيرها انا امامك ضعيف الجسم لكن ليس ضعيف القلب ايدي في وجهكم وخلفكم لا تنظر اليوم 

==================================

غدا في نفس الوقت والمكان ليس يكون معنا احد من الكبار ولاامات ولا الاجداد نحن اطفال فلسطين ليس تعرفوه من هم اطفال ليس علشان اجسمهم لكن قلوبنا مثل الجبال ليس احد يقدر يحركناولا بسلاحكم الذي في ايدكم ولا الذي يزودكم با اقوي السلاح 

==================================

عارفين الطفل محمد او الطفل احمد ليس اموات لا هم احياء معايه علشان انتم جبناء وبلطجيه في بلدي فلسطين الحبيبه امس كان طفل وامامك في المكان كان عددكم كام هو وحيد ليس معه شيئ كان ينزف

با الدماء وكنتم زي الفئران الذي يخاف من صوت 

==================================

طفل في لكن امه انتم كده وتبقي كده علشان ليس لكم مكان بس والله مدام في روحي نفس وفي جسمي دم ليس اسبكم غير وانتم في مكان اعمله ليكم وارميكم فيه ارمي عليكم بنزين واولع فيكم واحد واحد انا وكل اطفال بلدي انا طفل ليس لي غير ==================================

بلدي واقول لكل انسان عايش فيها لا تخافوه من اي جبان انا عارف في بلدي جبناء واعرفهم لكن ليس لي وقت وبعد طرد الاسرائيلين من بلدي وبعد كده اجبهم تحت ارجلي علشان اعلمهم كيف يكون رجل حر ويخاف علي ارضه وعرض اهلي من الامهات واجداي 

==================================

واخواتي ليس علشان يكون لك مكان عندهم تبيع اهلك وعرضك يا عملاء الاسرائيلين والامريكان

وهم عرفين انفسهم وكل فلسطيني عرفهم من هم بلدي ليس فيها شيئ لا رغيف عيش علشان يقوي امهات بلدي واجدادي واطفال الرضعه لكن لهم يوم

بعد طرد اعداء بلدي واعداء العرب ؟

==================================

                    «بقلم جابرعبدالقادر»

طفل فلسطيني بقلم «جابرعبدالقادر»